fredag den 18. april 2014

Fødselsdags lagkage.

Jeg har lavet den lækreste fødselsdags-lagkage til mine fødselsdags gæster i aften. Det er godt nok ikke min fødselsdag idag, men jeg holder den bare lidt på forskud nu da der er familie fra Sjælland hjemme på påskeferie.

Jeg har længe tænkt på, at lave en lækker lagkage sådan helt fra bunden. Med hjemmebagte bunde, tobleronecreme og hindbærmousse … en rigtig kaloriebombe.

Jeg har fundet inspiration på forskellige kage-blogs og opskrifterne som jeg har brugt finder du hos Grydelappen.dk.

Jeg startede igår med at bage bundene a la´drømmekage i en springform og da kagen var blevet kold, delte jeg kagen til tre bunde.

Jeg kogte hindbærrene og forberedte tobleronecremen ved at smelte chokoladen over vandbad sammen med fløde. Det hele kom på køl til idag hvor jeg lavede hindbærmoussen færdig og piskede toblerone cremen.

Så var det bare at lægge alle lagene sammen. Jeg var klar over at lagkagen ville blive høj og da jeg ikke har sådan noget kage-bage-gejl, måtte jeg være kreativ med hensyn til at lave en form kagen kunne stivne i. Det blev i springformen sammen med en kraftig plastiklomme, som jeg havde delt på midten og som kunne bruges til at stive kagen af i højden mens den stod i køleskabet.

Tilsidst var det bare at fjerne ringen fra springformen og sprøjte siden på lagkagen med flødeskum. Det havde jeg heller ikke prøvet før, men jeg synes at resultatet er blevet helt godt.

Nu glæder jeg mig til at smage lagkagen og håber at mine gæster kan lide den.

Faktisk har det været så sjovt at lave den og det er super nemt. Nu kan mine fremtidige gæster bare vente sig, for nu vil der være lækre kalorieholdige lagkager på bordet i fremtiden.


Det færdige resultat.


Min Storm P-løsning med plastiklommen…


Lagkagen efter ringen og plastiklommen er fjernet og inden fløden sprøjtes på.


4 kommentarer:

  1. Hold nu op den ser smækker ud - gid jeg var gæst hos dig :)

    SvarSlet
  2. Nam - nam, hvor ser den smækker og lækker ud. Flot klaret :-)

    SvarSlet
  3. Hvis den smager lige så godt som den ser ud, så siger jeg bare mums ;O)

    Mona

    SvarSlet
  4. Hvad sagde de til kagen, som ser fantastisk ud!?
    mvh. Annette
    som fandt din kage via Stine Skrædderiets blog og blev totalt kagesyg :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...