onsdag den 21. november 2012

Dåbs-bamse.

Jeg har en sød veninde, en tidligere kollega, som er blevet moster.
I den anledning plejer jeg, at sy en trøje til en stor bamse med dåbs barnets navn og fødselsdato.

Denne gang var ingen undtagelse og nu er bamsen klar til barnedåb først i det nye år.

Jeg synes, at min maskine drillede lidt, eller også er det bare personen bag maskinen, som har for lidt styr på det der broderi-halløj, men min veninde er meget tilfreds og det er jo det vigtigste.

Denne gang blev det til en kjole til bamsen, for det er en lille pige som skal døbes og jeg synes, at hun får det sødeste navn. Feline... og det passer fint til storebror Elias.


Jeg har tidligere lavet en bamse til storebror, men det var før min blogs tid, så den har jeg ingen billeder af. Men her kan du se en tidligere bamse, som blevet givet til en af hendes veninder.

Jeg burde virkelig sætte min mere ind i det maskin broderi, for selv om at min maskine er en gammel svend, så kan den faktisk rigtig mange ting kan jeg se i bruger vejledningen.

Den måtte jeg jo have frem, da der gik lidt kuk i ovenstående projekt.

Nu ligger der ikke flere bestillinger eller andre syprojekter, som skal ud af huset inden jul, så nu må det snart være tid til endnu en Marapytta quiltede jakke... stoffet ligger bare og venter.

                                                                              Ha´en dejlig onsdag.

6 kommentarer:

  1. Thanks for the information... I really love your blog posts... specially those on Job fair for fresher

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin ;)
    Håber ikke der er mange små piger
    til dåben for så kunne du godt få travlt.

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha..nej Yt, det håber jeg sørme heller ikke :-)

      Kh Mette

      Slet
  3. Det er godt nok en stor bamse, og sikken fin kjole du har fået lavet.
    Jeg kan godt nok ikke se der er noget i vejen med broderiet.

    Mona

    SvarSlet
  4. Den er bare herlig - og en super ide med navn m.m. til dåb. Den må jeg huske.
    Hygger selv med en broderimaskine, og kom tilfældigt forbi din blog. Der er så mange muligheder og jeg har det lige som dig - kender kun en brøkdel :o)

    Glæder mig til at følge dig fremover.

    Kh Lise

    SvarSlet
  5. Så søt og koselig gave:)
    Jeg har også en broderimaskin stående (til pynt)
    Er jammen ikke mye jeg har satt meg inn i den.
    Burde jo utnytte finessene:)
    Ønsker deg en super kveld.
    Klem!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...