torsdag den 22. november 2012

Min næste Marapytta jakke.

Jeg er startet på min næste quiltede Marapytta jakke. Måske husker du, at jeg var på workshop først i oktober hos Line, som havde taget turen fra København til Århus, for at lære en flok friske sypiger, at sy den populære og lækre quiltet Marapytta jakke.

Workshoppen var fyldt med gode sy-tips og tricks, så nu er jeg gået igang med den næste jakke.

Jeg har klippet, strøget quilte-linier og limet og nu ligger alle delene klar til at komme en tur igennem symaskinen.

Denne jakke bliver syet i Liberty i printet Mitsi og foret er næsten hel sølv-agtigt. Det bliver så flot...



Jeg drømmer om mange flere quiltede jakker. En i røde farver, en i brune farver, en i blå farver og mange flere.

Jeg er allerede begyndt at spare op, for i det tidlige forår har manden inviteret en tur til London. Jeps...en tur til Liberty stoffets mekka. Jeg glæder mig til, at aflægge Shaukat et besøg eller to.

Her kan du se den første Marapytta jakke jeg syede på workshoppen. Klassisk mørkeblå Liberty i printet Capel, iøvrigt mit yndlingsprint.

2 kommentarer:

  1. Åh, Mette. Det ser bare lækkert ud. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat, det skal nok blive super dejligt. Jeg håber snart, at min tid bliver til, at jeg kan gå igang med min marapytta jakke nr. 2, men det synes som om, der er mindre og mindre tid til de kreative sysler for tiden.
    God weekend,
    Karen

    SvarSlet
  2. Hej Karen. Du må igang med den næste. Du kan gøre lige som mig, nemlig at tage det lidt i etaper, gå til og fra når der er tid og pludselig er der endnu en jakke færdig. Det går faktisk rigtig godt og den bliver så fiiiin... :-)

    Gd weekend.

    Kh Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...