mandag den 19. december 2011

Vi er ved at være klar....

Julen nærmer sig med hastige skridt og vi er ved at være klar. Alle gaverne er købt og klar til at lægge under træet. Julepynten har fundet sin plads, selv om der er sparsomt pyntet i år. Træet er kommet ind i stuen igår og Mille har pyntet det, som hun synes det skal være i år. Det er et lille, men fint træ. Arbejdsugen byder kun på tre dage, så juleferien kan skimtes i det fjerne. Skønt - og den varer helt til d. 2. januar.


Det er ikke mange jule-syslerier der er kommet fra min hånd i år. Ja rent faktisk ingen... Ikke så meget som en enkelt pebernød er der blevet bagt. Der er ingen efterspørgsel på sådan noget her i huset, og så ender det bare med at jeg spiser dem alle og det har jeg bestemt ikke godt af :-) Yngste datter har været til småkagebagning og konfekt-fremstilling hos hendes storesøster så hun er ikke blevet "snydt"og vi har været heldig at få en lille dåse af lækkerierne så vi har lidt at byde på i julen. Jeg har været optaget af at sy pusle-boxe i starten af december og den seneste uge har jeg haft strikkepindene i hænderne i enhver ledig stund. Min tværstrikkede poncho er ved at tage form og jeg kan allerede nu mærke at den bliver et hit.
Næste strikke projekt er også klar. Jeg var bange for at løbe tør for garn i juleferien, så jeg var på besøg hos garnudsalget i sidste uge. De bor jo næsten i min baghave, så det er jo skønt. Jeg skal strikke endnu en model designet af Lene Holme Samsøe fra bogen "Mere feminin strik" som jeg har lånt på biblioteket.
Denne gang skal den strikkes af to tråde Blackhill Højlandsuld i farven "havsnegl". Farven er lidt grå-brun og meget anvendelig synes jeg. Den glæder jeg mig til at strikke. Iøvrigt er der mange andre fine modeller i bogen, så den kan anbefales hvis du ikke kender den.
Nu er jeg jo ny i strikke-verdenen og ikke særlig dygtig, ej heller hurtig på pindene. Derfor søgte jeg lidt rundt omkring på nettet efter strikke-cafeer i Aalborg eller omegn. Jeg fandt ud af, at der er, eller har været strikke-cafe på Cafeministeriet hver 3. mandag. Mon den stadig eksistere ? Ved du mon noget om det ?

Her er lidt billeder af næste strikke-projekt.




Forsat dejlig mandag til alle.


3 kommentarer:

  1. Ja da, du kommer bare i aften kl 20 :-)

    SvarSlet
  2. Og PS. Det er den 3. Mandag i måneden, ikke hver 3. Mandag ;-)

    SvarSlet
  3. Hej Anita. Det lyder dejligt. Idag bliver det ikke, men sikkert til januar.

    Kh Mette.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...