torsdag den 14. februar 2013

Kender du det ?...

Fra at have haft en lang og ide-forladt periode til at have så mange ideer, projekter og kreative gøremål, at der ikke er timer nok i døgnet...

Sådan har jeg det i øjeblikket...

Nu har jeg nærmest ligget på sofaen fra før jul og efterlyst krea-lyst og inspiration og nu er jeg så fuld af ideer, at jeg nærmest ikke kan finde ud af, i hvilken rækkefølge ideererne skal have lov til at komme ud.

Jeg har planer for over-gemte stoffer ( dejligt ik ?), nye stoffer til at supplere med i forårs garderoben fra sidste år og nye toilettasker, samt lidt nyt til Trendsales og her kan du se hvad jeg roder med i øjeblikket ved symaskinen.


Allerførst et billede af "rodebutikken". Mit krea-rum er lige blevet frisket op med lidt maling, så det er utroligt at det allerede roder. Men ideer opstår jo ofte i rodet... :-)


Rode-bunken her er en hel-foret habit jakke. Det er rigtig lang tid siden, at jeg sidst har syet sådan en, så jeg skulle tænke mig om undervejs. Men nu ligger den klar til, at sy det sidste og så kan den vendes igennem det ene ærme og presses.

Den er syet af stof fra "lageret". Det lidt vilde gule foer var faktisk købt til en bluse til min ene datter, men hun bestemte sig for, at der ikke skulle foer i blusen, så for at få det brugt valgte jeg, at bruge det til denne jakke istedet for at købe noget sort.


Her har jeg klippet lidt Liberty strimler til en "høj" toilettaske. Den skal kunne indeholde hårmousse, lak og hvad man ellers ikke kan proppe ned i almindelige toilettasker.


Her ligger over-gemte jersey stoffer som skal trylles om til dejlige forårsbluser. Stofferne har ligget i skabet i flere sæsoner, så nu er det vist på tide, at få saksen i dem. En af mine sy veninder fra onsdags-syningen havde syet en lækker bluse i jersey, så jeg drømmer om at trylle disse stoffer om til noget lignende.

Jo der er ideer nok... Samt alle de ideer jeg ikke har fortalt om her. Godt at vinterferien nærmer sig...

12 kommentarer:

  1. Jeg har det også i perioder - først ved man ikke hvad det næste projekt skal være, og så får man så travlt med en masse ideer...
    Fine mønstre og farver. Og hvor det må være dejligt at have sådan en stor arbejdsplads! :o)

    SvarSlet
  2. Hej Elena. Ja inspirationen går op og ned... sådan er det åbenbart hos mange. Jeg nyder også mit krea-værelse, så kan man bare lukke døren til rodet :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig til at se din blazer, jeg vil så gerne kunne sy dem selv... Inspiration modtages gerne :)

    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte. Den er næsten færdig nu og hænger på ginen efter en presse-tur. Jeg er 95 % tilfreds... revers-kraven er ikke helt skarp og spids, men det er der nok ingen der ser "når musikken spiller"... Det er flere år siden jeg sidst syede en, så jeg skulle lige tænke mig lidt om undervejs. Jeg har syet den efter et Ottobre woman blad. Jeg synes, at pasformen er fin og der er en god sy-vejledning. Du syer selv så flot, så jeg kan kun anbefale dig at springe ud i det. Nu tror jeg at jeg skal igang med lidt quiltede Marapytta jakker, så de er klar til foråret.

      Kh Mette

      Slet
  4. Åhh hvor jeg glæder mig til at se de færdige resultater, jeg syntes nemlig du laver sådan nogle flotte ting, som bare er så gennemført.
    Kender godt det der med at gå helt død, og så lige pludselig vælter ideerne ind over en.
    Fortsat god dag.

    Mona

    SvarSlet
  5. Hej Mona. Den vises snart frem. Den mangler kun knapperne nu og jeg er rimelig tilfreds. Revers kraven kunne godt være lidt pænere, men det lod sig ikke gøre. Tusind tak for din ros :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  6. Synes først det er når alle idéerne vælter ned over hovedet på mig at jeg går i står - så ved jeg slet ikke hvor jeg skal begynde :o)

    Så dejligt at se dit sybord fyldt med kreativiteter. Du laver så fine ting...

    Kh Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise. Ja for mange ting kan også "stresse". Ha ha... og tak :-)

      Kh Mette

      Slet
  7. Dejligt med nye ideer ... go fornøjelse og ferie ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Merete. Ja det er skønt med lidt inspiration og tak og i lige måde...

      Kh Mette

      Slet
  8. uha jeg håber at du når at sy en hel masse!! Fedt med gode nye idéer!!
    Glæder mig til at se, hvad der kommer ud af det. kh viola

    SvarSlet
  9. OM jeg kender det - hold n u o p .. Jow min periode har osse varet længe.. der er jo inspiration nok - men bare ikke lige noget jeg sådan liiiggee synes..øv.. Men da skønt at du er kommet til nytænkning igen.. der er sørme gang i den da - kan jeg se.. SÅÅÅ Skønt..
    Jeg kigger dig over skulderen hihi..
    KH Iben

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...