mandag den 1. april 2013

Stenalderbrød.

Så fik jeg også prøvet at bage det populære stenalderbrød. Brød helt uden mel...
Jeg tømte skuffen for kerner og nødder og rørte dem sammen med 1 dl vand, 1 tsk groft salt og 5 sammenpiskede æg. Hældte hele molevitten i en silikone brødform og bagte det i en time ved 160 gr.

Så hurtigt er der lækkert brød klar...


Så lækkert ser det ud når det er skåret over. Som man kan se er der kun halvdelen tilbage. Sønnike kom lige på visit og tog den anden halvdel med hjem.


Sådan ser blandingen ud inden det ryger i ovnen...

Så nåede vi også sidste ferie dag i denne omgang. Det har været en dejlig påske ferie. Vi har nyde alle fridagene og har lavet lige hvad vi havde lyst til. Ingen aftaler i mange dage har betydet, at jeg har fået syet en masse dejligt forårs tøj. Manden har hygget med en god bog og en lille smule i haven de sidste dage. Yngste barnet har holdt påskeferie i Tyrkiet i 22 - 23 gr og sidder i skrivende stund i flyet fra Istanbul til Hamburg. Meget tidligt i morges fløj de fra Antalya til Istanbul, så hun får oplevet noget. Vi glæder os meget til at høre om hendes oplevelser. Iøvrigt ligger der et brev og venter på hende. Det er fra Handels gymnasiet som fortæller, at de har en plads til hende efter sommerferien :-)

6 kommentarer:

  1. Mums - de er bare så lækre de stenalderbrød. Det er lige så manden her i huset er begyndt at bage :D

    Jeg har svaret lidt under din søde kommentar hos mig, men følg linket til Lone.. Hun er dansk mester i broderimaskiner :o)

    En dejlig solskinsdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise. Faktisk er jeg slet ikke så vild med det brød... ha ha, men så fik jeg da prøvet det. Jeg kigger forbi dig, tusind tak :-)

      Kh Mette

      Slet
  2. Hej. Det er vildt lækkert det stenalderbrød... Men pas på med for meget i starten. Det er lidt hårdbkost. Men må sige, at jeg er afhængig. Mvh jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må passe på ikke at spise for meget. Idag ristede jeg det, det var også lækkert :-) Men mit ynglings bliver det ikke...

      Kh Mette

      Slet
  3. Det ser bare lækkert ud !
    mig der aldrig giver mig af med at bage, har faktisk også overvejelser om at lave sådan et.
    Forleden lavede jeg en stenalder kage - den lignede meget brødet, blot tilsat svesker og abrikoser også.

    SvarSlet
  4. Du må prøve om du kan lide det. Stenalderkage... det lyder også lækkert :-)

    Kh Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...