onsdag den 5. december 2012

Nr 3 er færdig.

Den 3. quiltede Marapytta jakke er færdig. Den var egentlig til min yngste datter, det er nemlig hende der har valgt stoffet. Men ret hurtigt kunne vi se, at den ville blive alt for stor. Jakken er en str 38 og Mille er kun str 36, nogle gange kun str 34. Så storesøster blev rigtig glad, da hun opdagede, at der var en jakke på vej til hende, før end beregnet. Hun er nemlig en str 38.

Heldigvis er hun også vild med alle myrerne, og hun nåede, at sætte sit eget præg på jakken, for hun ønskede nemlig mørke kanter omkring hele jakken og omkring lommerne.

Der blev indkøbt stof til kanterne i omvendt farvestilling og klippet skråbånd. Nu mangler kun knapperne og jeg er spændt på hvad hun synes og hvordan den sidder på hende.

Nu står yngste og kigger langt efter det stof hun valgte, så jeg må igang med endnu en omgang af myrer-stoffet, men først skal jeg lige se om jeg kan lave mønsteret om til en str 36.

Faktisk kaldte jeg denne jakke en "test-jakke". Den er nemlig syet med noget andet quilte-vlies end det Line anbefaler, og der er helt sikkert forskel. Jeg kan bedst lide den "rigtige" kvalitet, den er tættere og mere formfast. Den der er brugt til myrer-jakken er blødere og tyndere. Min datter skal nok blive glad for jakken alligevel, men når jeg nu skal bruge så mange timer på at sy jakken, så skal kvaliteten og resultatet også være i top. Derfor er der nu bestilt 10 m af den rigtige kvalitet til fremtidige jakker.



Jeg lærer noget hver gang jeg syer disse jakker. Denne gang er det, at det er smart at bruge samme farve tråd til at quilte med, som foer stoffet. Her er der sort foer i men jeg har quiltet med en grå tråd. Det gør ingenting, men jeg bryder mig ikke om, at stikningerne er så tydelige indeni.



Selv om der er blevet syet en del de sidste dage, så her jeg altså ikke glemt at det snart er jul. Nu er der nemlig bagt lidt pebernødder. Jeg har ingen ambitioner om juleklip, store dekorationer eller mere bageri. Kun hvis lysten melder sig... der bliver nemlig jul alligevel...


God dag til alle. Her i det nordjyske er der hundekoldt !!...

19 kommentarer:

  1. Du er simpelthen bare så dygtig! Er vild med de jakker :)

    SvarSlet
  2. Hej Libbie. De er altså også bare så lækre. Jeg kan virkelig anbefale dig, at snuppe et af Lines kurser.

    Kh Mette

    SvarSlet
  3. det kribler for mine øjne, hvor er den fin jeg kan godt forstå storesøster blev glad!0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kribler og krabler... Men sjovt stof synes jeg.

      Kh Mette

      Slet
  4. Hold da fast hvor er den bare flot

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er blevet flot i myrer stoffet.

      Kh Mette

      Slet
  5. Svar
    1. Tak, Mette. Jeg er også ret godt tilfreds og helt hooked på at komme igang med den næste.

      Kh Mette

      Slet
  6. Jeg er helt vild med de jakker ...
    Gad altså godt på et Line kursus
    Knus
    Ps dine pebernødder ser rigtig gode ud

    SvarSlet
  7. Du skulle give dig selv sådan et kursus hos Line. Det er bare så lærerigt og inspirerende. De pebernødder er bare super gode. Jeg tror nok at det er Lagkagehusets opskrift med fløde :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  8. Allerførst - her i Sønderjylland er der også hunde koldt.

    Og så til jakken - den er rigtig flot, skråbåndene klipper/skærer du dem på skrå af stoffet?? og forstår godt hvis, der er en der er rigtig glad, og en der er mindre glad ;O) Menn tror nok en ny er værd og vente på ;O)

    Har været inde og se på - marapytta - det lyder fristene, men langt at kører her fra Sønderjylland.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona. Ha ha, ja der er rigtig blevet vinter. Jeg klipper båndene på skrå og syer dem sammen. Bagefter trækker jeg dem igennem en skråbåndsfolder og stryger samtidig. Bum... fint skråbånd ;-) Du burde nu alligevel overveje en tur på Lines kursus. Jeg tog turen til Århus, da hun rykkede syskolen dertil for en weekend. Ellers var jeg nok taget til Kbh på et tidspunkt.

      Kh Mette

      Slet
  9. Smart jakke og lækre pebernødder. Her på sjælland er der også hundekoldt :-)

    SvarSlet
  10. Takker. Ja vinteren har rigtig bidt sig :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  11. For Søren, Mette. De kører jo på samlebånd de jakker. Men jeg kan godt forstå det for de er så lækre. :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...