lørdag den 21. maj 2011

Guld og pallietter.

Så kom dagen hvor Mille og jeg mødte op i Aabybro hallen medbringende symaskine og sygrej. Jeg havde hørt fra pigens mund at vi vist skulle sy nogle guld-leggins ind og så var den sag i orden. Men jeg blev meget klogere :-)  Der skulle nemlig laves 18 overdele til før omtalte leggins. På gulvet lå der metervis af guld stof og stof med blå pallietter som bare ventede på at blive tryllet om til de flotteste overdele. Danselæren havde nogle ideer om hvordan toppene skulle være og smed nogle mønstre på bordet så kunne vi bare gå igang med at udtænke en plan og konstruere mønstrene.... Hold da op et arbejde. Men vi gik igang med krum hals og der blev lavet en test-model som straks blev godkendt af pigerne og danselæren. Bagefter skulle mønstret ændres så vi kunne lave modellen i xs, s, og m. Timerne forsvandt før vi fik set os om og som bekendt tager ting tid. Laaaang tid..... Midt i processen opdager vi en FEJL...argh... som bevirker at mange af de næsten færdige bluser skal klippes fra hinanden igen og der skal ændres en smule i faconen. Det var tæt på at vi havde givet op... Summa summarum.... der er bluser med hjem til de næste mange sytimer for vi kunne ikke nå at få dem færdige. Hvad gør man ikke for de dygtige piger og trods alt har det været en sjov og hyggelig dag. Jeg vedlægger et billed fra mit bagagerum i bilen.



og midt i alt virvaret nåede jeg ikke forbi loppemarkedet hos Lene. Øv...det må jeg have til gode.

1 kommentar:

  1. Ja man kan nogle gange blive meget overrasket...rigtig god arbejdslyst ;-)

    Go' aften.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...