søndag den 6. januar 2013

Langsom start på 2013 og tilbage til hverdagen.

Vi har haft en langsom start på det nye år og vender først tilbage til job og skole imorgen.
Det har været så dejligt, at have lang jule- og nytårs ferie og jeg synes, at det er en evighed siden jeg sidst var på arbejde.
Det er jo netop den følelse som er vigtig efter en ferie ik ? Samtidig kan jeg heller ikke forstå hvor 17 fridage liiige blev af.

Vi har nydt, at gøre lige hvad vi havde lyst til. Sidde i sofaen med en god bog, strikke på en ny lækker trøje, se en film i tv eller bare lave ingenting...

Ikke engang udsalget kunne lokke mig en tur til byen, ej heller udsalgs-start hos Stof og stil idag.

Idag har vi ladet op til hverdagen banker på igen imorgen og vi glæder os til 2013. Der er udsigt til et dejligt år med en del rejse-oplevelser, hvis alt falder i hak. Men mere om det en anden gang.

Jeg har siddet lidt ved symaskinen idag, for første gang i ferien. Jeg har syet af "lager-varer" fra sidste sæson. En forårsbluse til mig selv i et mønster fra Stof og stil. Stoffet er så tyndt som spindelvæv, så der skulle lidt ekstra nåle i brug undervejs.

Det er vel ikke for tidligt, at tænke på forår og sommer. Inden vi får set os om bliver dagene længere og lysere. Samtidig er det jo dejligt, at få brugt noget af alt det stof fra gemmerne, som har over-vinteret fra sidste sæson, inden nye lækre forårs-stoffer frister på hylderne.


Nu kalder sofaen og næste afsnit af Borgen snart. Strikkepindene skal vist også lige have en omgang. Jeg er igang med ærmerne på min Stjernebluse og jeg har fundet fidusen med magic loop. Se det er smart !... og nemt.







10 kommentarer:

  1. Det lyder rigtigt rat, jeg valgte og gå ind i året med sygdom og eksamensforberedelser - eksamen på onsdag..
    Glæder mig til og se blusen når den er syet færdig :)

    Er helt ening med dig i at magic loop er smart, jeg strikker stort set alt hvad der skulle have været på strømpepinde på rundpinde med magic loop i sted. det er så skønt..

    Jeg vil også strikke et par omgange på et ærme mens jeg ser Borgen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla. Sikke træls med sygdom i juledagene. Jeg håber, at du er ved at være ovenpå. Nu er du jo en dygtig strikker, så du har selvfølgelig styr på magic loop :-) Det er første gang jeg prøver efter anbefaling fra andre bloggere. Jeg har planer om at strikke strømper på den måde også, men ved ikke lige hvad jeg gør når jeg når til hælen. Held og lykke med eksamen på onsdag.

      Kh Mette

      Slet
  2. Glæder mig til at se din bluse når den er færdig, godt du havde noget på lager, nu du ikke var til udsalg ;O). Magic loop - sort snak for mig ;O)
    Jeg har også været igang ved symaskinen i dag, fik lavet 3 kosmetikpunge, skal nok vise dem på bloggen.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona. Tø hø... lageret er vist ALT for stort :-) Men det er jo godt at have en trævl "til dårlige tider" :-) For få uger siden var magic loop også sort snak for mig, men kort fortalt vil det sige, at man feks. kan strikke et ærme på rundpind og derved undgå sammensyningen på ærmet. Uhh...jeg glæder mig til at se dine kosmetikpunge. Jeg trænger til lidt god inspiration.

      Kh Mette

      Slet
  3. Glæder mig til at se den forårsbebuder af en bluse. Det lyder som den helt perfekte ferie;-) Total afslapning og råhygge!! Kan kun sige, at jeg er misundelig.
    Kh.
    Karen

    SvarSlet
  4. Åhh ja Karen, det var skønt. Jeg kunne såmænd godt bruge 17 nye dage, men den går nok ikke :-) Blusen kommer på bloggen, når den er færdig og det er bestemt en forårs model - den er nærmest gennemsigtig !...

    Kh Mette

    SvarSlet
  5. Det må være dejligt lige at have fået torsdag og fredag med. Det kunne jeg godt have haft brug for ;o)
    morgernerne er lidt ekstra mørke her i januar, synes jeg.
    god arbejdslyst idag :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona. Vi har virkelig nydt de ekstra dage, Vi har faktisk også kun haft to fridage siden sommerferien, så det var tiltrængt.

      Kh Mette

      Slet
  6. Uhh jeg tør ikke sy/klippe i sådan noget tyndt stof, så håber dælme du viser dit færdige sommer tøj frem.

    Misunder dig da lige at du først skal afsted nu, dejligt med så lang en juleferie. Vores ferie sluttede så vi startede onsdag og skolen torsdag i sidste uge.

    God dag til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. Hej Lis. Ha ha... jo jeg skal nok vise den frem. Jeg tror at det bliver fin, selv om stoffet er ret levende. Jeg mangler kun belægningen i halsen.
    Vi har også nyde den lange ferie og jeg skal faktisk ikke engang ud af døren. Mit arbejde kommer til mig, se det er bare skønt :-)
    Jeg har verdens bedste job, jeg er nemlig dagplejer :-)

    Kh Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...