torsdag den 17. januar 2013

Wilfert stjerne tunika.

Så kom min Wilfert stjerne tunika af pindene og den er blevet rigtig god.
Den har været rigtig sjov, at strikke og jeg har fået afprøvet nye strikke teknikker undervejs. Nemlig at strikke oppe fra og ned. Det er altså rigtig smart, for så kan man prøve trøjen undervejs og sikre at den får den rette længde.
Der ud over har jeg prøvet, at strikke magic loop, for første gang. Ja ærmerne var jo nærmest færdig, før jeg fik begyndt :-) Det er altså også virkelig smart og det skal jeg bestemt prøve noget mere.
Det må blive strømper næste gang...



Næste strikke opgave ligger allerede klar. Det er endnu en udfordring... nemlig at forlænge Sara Lund trøjen nede fra. Jeg trævler den op fra ribben og strikker endnu en stjernerække og en ny rib.


20 kommentarer:

  1. Wow hvor er den bare fin den tunika!! Mine evner hvad angår at strikke er desværre meget begrænsede endnu, men mon ikke jeg blir ligeså dygtig en dag. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Diana. Tusind tak :-) Du må bare springe ud i strikkeriet. Jeg er bestemt heller ikke god til det, men øvelse gør mester.

      Kh Mette

      Slet
  2. Den er super lækker.
    Den kommer du da til at bo i :)

    Ja, det er ikke så tosset med magic loop.

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Yt. Tak. Ja, jeg tror også at jeg flytter ind i den. Den er lun og lækker.

      Kh Mette

      Slet
  3. Sikken en lækker sag - perfekt til årstiden, og dertil smart. Ren winwin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sigrid. Ja det blev bestemt en lækker sag i det blødeste uld og jeg er vild med længden som tunika. Ren winwin :-)

      Kh Mette

      Slet
  4. Hvor er den blevet flot. Hvordan passer den i halsen ? Jeg synes tit mine der er strikket oppe fra, har en kedelig tendens til at være lidt vel rigeligt "åbne" :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mariann. Tak skal du ha´. Den er helt perfekt i halsen. Jeg samlede 10 færre masker op end hvad opskriften sagde, for jeg var nemlig også bange for at den ville blive for åben.

      Kh Mette

      Slet
  5. Den ser rigtig lækker ud og passer lige til vejret nu :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aslaug. Den er blød og lækker og helt perfekt til det kolde vejr vi har i øjeblikket. Skønt :-)

      Kh Mette

      Slet
  6. Hold da op, hvor er den lækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet.

      Kh Mette

      Slet
  7. Den er blevet rigtig flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona. Tusind tak. Den har været nem at strikke og det har været sjovt at lære lidt nyt undervejs.

      Kh Mette

      Slet
  8. Hvor er den bare fin, og flot strikke - tror da du skal til at ta' mod bestilling nu hvor strikkepindene gløder, var det ikke en god ide ;O)

    Mona

    SvarSlet
  9. Hej Mona. Tak :-) Bestillinger ?... uha det vil vist ikke blive en succes. Det er sjovt, indimellem får jeg fluen og så strikker jeg tre- fire trøjer og derefter holder pindene en lang pause. Jeg er jo mest en sy-pige :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  10. Hej Mette.
    Hvor er den bare blevet super flot og dejlig, sådan en ville jeg gerne kunne trække i her i disse kolde vintermåneder.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
  11. Hej Karen. Jeg er også rigtig glad for den. Blød lækker og varm :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  12. Hvor er den bare flot. Elsker de brune farver her om vinteren. Den ser skøn, blød og vamset ud. Jeg ville bo i den ;o)

    SvarSlet
  13. Hej Lise. Tusind tak :-)

    Kh Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...