onsdag den 2. januar 2013

Strikkehjælp søges...

For et stykke tid siden strikkede jeg en Sara Lund trøje til min mellemste i den lækreste uld og i farver som hun selv har valgt. Den blev rigtig lækker, dog med et par skønheds-fejl hist og pist. Men som sy-pige er jeg virkelig godt tilfreds...

Desværre synes jeg, at den er for kort... og det er her jeg mangler hjælp.
Jeg tænker på, at trævle den op nede fra og strikke endnu en stjernerække og derved lave den længere. Mon det er muligt ?
Jeg har nemlig lidt garn i overskud og jeg kan jo lige så godt bruge det og gøre trøjen anvendelig. Ellers tror jeg bare at den kommer til at ligge i skabet.

Jeg ved godt, at maskerne vil kommet til at "vende" modsat, men "når musikken spiller", så tror jeg ikke at man lægger så meget mærke til det. Ellers er det bare ærgerligt. Hellere det end at den ligger i skabet. Hvad ville du gøre ?


7 kommentarer:

  1. Du kan nemt strikke den længere ned, det har jeg gjort selv, nu skal jeg se om min dansk kan klare at du forstår mig :) du tager masker op hele vejen rundt hvor du vil forlænge, hvis der er rib på so foroven ribben, klip ribben væk og trævl op til hvor dine masker ligger på pinden. strik nu ned og rib til sidst hvis det er det du bruger, du vil ikke komme til at se det :)
    hilsen
    Hrønnsa

    SvarSlet
  2. Jeg gør som beskrevet ovenfor, dog sætter/trækker jeg en tråd af anden farve igennem den række masker jeg vil strikke fra;-)

    SvarSlet
  3. Tusind tak begge to for den fine forklaring. Det er lige sådan jeg havde tænkt. Men skal jeg trække maskerne på en tråd/pind inden jeg trævler op. Altså derfra hvor jeg vil forlænge. Det er måske for, at maskerne ikke helt løber fra mig ? Hov...det lød lidt kludret. Håber at I forstår :-)
    Nu kommer trøjen hjem igen på lørdag, så må jeg forsøge.

    Kh Mette

    SvarSlet
  4. Du kan nemt anvende de nævnte løsninger. Det der med at trække maskerne på en tråd er netop for at de ikke skal løbe fra dig, du kan også bare trevle op nedefra også når du kommer op til ribben, så tager du maskerne på pinden og strikker til den ønskede længde. Håber du forstår forklaringen, rigtig god fornøjelse :)) Glæder mig til at se resultatet :))

    SvarSlet
  5. "når du kommer op til det glatstrikkede", skulle der stå,(ikke ribben) beklager :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak, jeg forstår godt hvad du mener. Jeg glæder mig til, at prøve det og håber på et godt resultat. Det er alligevel ærgerligt hvis hun ikke bruger den, fordi den er for kort. Tak for hjælpen.

      Kh Mette

      Slet
  6. Kan se du har fået svar;-) God fornøjelse.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...