onsdag den 5. januar 2011

Hæklerier....

Det nye år er godt igang og hverdagen er vendt tilbage. Den sidste feriedag blev brugt på at forberede os til hverdagen igen. Der skulle igen tænkes i madpakker, lektier og fritidsaktiviteter. Vi har nydt juleferien og slappet af sammen med familien. Især jeg har nydt juleferien for tidligere arbejdede jeg i et fag hvor man arbejder jul, påske og pinse - dag, aften og nat.

Et af mine nytårsfortsætter er at jeg skal have styr på hækleriet. Ikke fordi jeg ikke kan hækle. Jeg kan godt hækle luftmasker, fastmasker og stangmasker. Men jeg skal have styr på at sætte det sammen i rigtig rækkefølge. Jeg har søgt i blogland på oldemorfirkanter og jeg har forsøgt mig frem men det er ikke helt rigtigt det jeg gør. Nu håber jeg at en af mine sy veninder har tjek på hæklekunsten og kan vise mig hvordan jeg gør. Vi starter nemlig sy sæsonen 2011 i aften.




Jeg har også et andet nyt projekt igang - nemlig vanter.... Jeg startede på dem i efteråret fordi jeg købte en ny frakke og skulle selvfølgelig have et par matchende vanter. Det er den første jeg er igang med så som du kan se er der lang vej igen. Jeg ved godt at de garvede strikkere lynhurtigt kan få sådan et par af pindene men her hos mig tager strikkeriet tid. Sikkert fordi at jeg bruger mest tid på at sy men alligevel synes jeg at det er sjovt at have gang i et lille strikketøj. Det heldige er jo at der bliver vinter igen og at farven er en som jeg også kan bruge næste år hvis projektet trækker ud. Hvis jeg synes at de bliver for kedelige i ensfarvet havde jeg tænkt at de kan pyntes med broderi. Måske Mille Fleur - tror jeg det hedder. Det skal jeg også lige lære først....




Ha en dejlig dag.

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Takk for hilsen på bloggen min!
    Jeg har laget mønsteret selv til disse rundpinneetuien, men har ikke skrevet det ned. Men du finner et mønster her. Lykke til!
    http://blogg.hobbyboden.com/maritabk/index.php/2008/02/02/p23888

    SvarSlet
  2. Hej Mette

    Tak for hilsen - og ja, ind på det der link - så lover jeg dig at det kører. Det er meget pædagogisk, og hvis du ligesom jeg er til visuel læring, så kan det ikke gå galt. Jeg glæder mig til at se hvad du får lavet.

    Kh. Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...