fredag den 21. januar 2011

Retro stof.

For et stykke tid siden modtog jeg en dejlig pakke med retro stof i flotte farver. Siden den dag har jeg tænkt grundigt over hvad der skulle komme ud af den bunke. Idag har jeg forsøgt at lave noget patchwork. Log cabin tror jeg nok det hedder. Jeg søgte lidt på nettet på Log cabin for at se lidt teknik og måske nogle mål på firkanten i midten og strimlerne. 5,5 x 5,5 cm firkant til midten og strimler på 3 cm bredde. Så gik jeg igang med at klippe strimler.



Da jeg så begyndte at sy og havde lavet første omgang kunne jeg jo se at hver omgang blev meget smal. Men det burde jeg måske ha regnet ud -..... for en 3 cm strimler med en trykfods bredde sømrum x 2 ja så er det ikke meget stof tilbage. Ihvertfald kan man jo slet ikke fornemme de fine retro mønstre. ARGHHHH.....

Nå - der var ikke andet for end at fortsætte og så glæde sig over at også idag har jeg lært noget.


For at mønsteret skal komme til sin ret har jeg valgt at lave bagsiden i fire blogge nemlig sådan her......


.....og ja du har måske gættet at det er et par grydelapper som jeg er gået i kast med men nu må jeg vente med at lave dem færdige for jeg mangler nemlig Thermovlies.




8 kommentarer:

  1. Hvor er de smukke! Jeg er helt vild med dem.
    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Man lærer så lenge man syr! Det er en utfordring med stormønstrede stoffer, men jeg synes du skal være riktig fornøyd med resultatet. Grytelappene blir flotte, både foran og bak!

    SvarSlet
  3. Flotte klare farver. Jeg bliver helt i forårshumør af at se dem. Lækre grydelapper!

    SvarSlet
  4. Kjempefine ble de.
    Nydelige farger.
    Fin blogg du har også:)

    SvarSlet
  5. Tusind tak for alle jeres kommentarer. Jeg synes også selv at farverne er fine men næste gang klipper jeg strimlerne lidt bredere så man kan fornemme mønstert.

    God weekend til jer alle. Kh Mette

    SvarSlet
  6. På trods af "learning by fooling", som jeg kalder det, synes jeg, de er meget flotte og at du er dygtig til at sy!
    Klem fra
    mette b

    SvarSlet
  7. Desværre for min mor, så jeg dem da jeg var på besøg, så nu har de skiftet ejermand =).

    Tak for dem mor!

    SvarSlet
  8. Velbekomme sønnike..... :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...