torsdag den 2. februar 2012

Hvad strikkekurven gemmer....

Idag ville jeg lige rydde lidt op i strikkekurven, for jeg vidste at der lå nogle ufærdige projekter deri.


Først fandt jeg en pose med et hue projekt.... En dejlig lun hue som jeg bestemt godt kunne bruge i denne kulde, så den må frem i lyset og strikkes færdig.


Længere nede i kurven dukkede mit strømpe projekt op, og der mangler ikke meget før de er færdige. Igang med dem også....


Så kom mit broderi frem. For længe siden startede jeg på at brodere nogle ugler, som jeg vil kombinere med noget stof og så skulle der komme nye puder ud af det. Det har ligget længe, men jeg trænger til nye sofapuder, så her må jeg også igang.


Så kom posen med baby-vesten frem. For lang tid siden fik jeg lyst til at prøve, om jeg også kunne strikke disse lækre (blog-lands) babyundertrøjer/veste. Der er ingen baby på vej i familien, så derfor er strikketøjet nok havnet i posen nederst i kurven igen. Den får snart en ny chance...


Så kom min "Granny Stripe" prøveklud frem. Den skal også hækles færdig, for den kan bruges som et lille tæppe i børnenes dukkevogn. Der mangler ikke så meget, så det er en nem lille opgave.


Øverst i kurven ligger den bluse som jeg strikker på i øjeblikket. Nemlig God Morgen blusen fra Pickles.no. Den skrider stille og roligt fremad og den bliver rigtig lækker. Farven er super flot synes jeg. Jeg strikker den i to tråde Blackhill højlands uld som jeg har købt her. Farven hedder støvet clementin.


Som I kan se, er der masser at gå igang med, hvis jeg skulle kede mig. Jeg tror at jeg starter med strømperne og huen for disse ting kunne være rare at have i denne kulde.

Hvor indeholder din strikkekurv ?








4 kommentarer:

  1. Hej mette.
    Sikke nogle dejlige og lækre ting at gå i gang med! Det er jo synd at de ikke bliver færdige. Rigtig god arbejdslyst.
    kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne. Jeg er gået igang med at lave huen færdig. Jeg mangler den jo i dette kolde vejr.

      Kh Mette

      Slet
  2. Du har meget i din kurv.
    Jeg har en kurv, 2 bokse og lidt ved siden af :o)
    I kurven har jeg en hæklet tæppe, i den ene boks har jeg et tørklæde med store huller, i den anden en trøje fra drops til mig selv, ved siden af en trøje til mellemste fra Sandnes, quilt i symaskinen og planer om nogle små broderier.
    Du er ikke alene ;o)

    SvarSlet
  3. Hej Henriette. Dejligt at jeg ikke er den eneste som har gang i mange ting. Ups jeg glemte helt at fortælle hvor mange ting der ligger og venter ved symaskinen :-)

    Kh Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...