tirsdag den 28. august 2012

Start på efterårs garderoben.

Da jeg var i Stof og stil i torsdags, fik jeg købt lidt til efterårs garderoben og nu er de første par ting færdige. Det passer vist meget godt, for vejret er meget efterårs-agtigt med regn og lidt blæst.

Jeg havde købt et stykke let jersey i støvet syren. Jeg har vasket det før jeg syede af det og det er virkelig en super lækker kvalitet. Jeg har lavet en helt enkel raglan bluse uden dikkedarer. Lige op og ned og en model som er super anvendelig i min verden.

Jeg købte også et fint stykke mesh med broderi i begge ender i en grå/mørk syren-agtig farve.
Der har jeg syet en almindelig top a la undertrøje. Den skal jeg nemlig have inden under, så man lige kan se det nederste af blonde kanten.

Nu er jeg klar til næste projekt i efterårs-garderobe-syning. Jeg har nemlig planer om, at sy det meste selv og jeg skulle også gerne have syet noget, af nogle af de stoffer som ligger på lager fra sidste sæson.

Der ud over drømmer jeg om en ny uld frakke. Det har jeg syet flere gange før, så jeg går lige og overvejer model og farve.








10 kommentarer:

  1. Ja, i dag får man virkelig lyst til at kravle i efterårstøjet.
    Fine ting du har fået lavet - glæder mig til at se hvad du finder på mht. frakke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne. Ja det har været helt efterårs-agtigt idag. Øv, mon det er slut på sommeren. Ja jeg er i tænkeboks vedr. frakken.

      Kh Mette

      Slet
  2. Hold da op Mette!!! Det syede du BARE LIGE :)
    Det ser total prof ud...
    Dygtige dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Libbie. Ha ha... ja det er der ingen ben i ... :-)

      Kh Mette

      Slet
  3. Wauw, det ser godt ud, glæder mig til at følge med i resten af garderoben.
    Knus Jo

    SvarSlet
  4. Jeg er så misundelig på de evner du har til at sy;) glæder mig til at se mere.. Det er super fedt indtil vidrer.

    SvarSlet
  5. Hej Blogmoster. Jeg har syet i næsten 30 år med mange års undervisning og så er det min helt store interesse, så derfor falder det mig forholdsvis nemt. Derimod er jeg en klovn til at strikke og hækle...

    Kh Mette

    SvarSlet
  6. Du er bare en haj til at sy :o)
    en evne jeg aldrig rigtig har udviklet ... :o(
    hilsen Mona

    SvarSlet
  7. Hej Mona. Takker, men derimod laver du jo noget fantastisk strik :-)

    Kh Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...