søndag den 5. august 2012

Sy undervisning.

Mille viser ind imellem interesse for at sy og det er jo virkelig noget der varmer en mor´s "sy-hjerte".
Jeg har altid sagt til mine piger, at de får ikke lov til at flytte hjemmefra, for de kan sy lidt :-)
Det er virkelig en god ting at kunne, men desværre er planen ikke rigtig lykkedes med den datter som er flyttet hjemmefra.

Nu viser yngste interesse, så jeg griber straks chancen. Hun ville gerne sy sig en nederdel, så vi startede straks bilen og kørte til Stof og stil, så Mille kunne vælge det stykke stof, som hun ville sy i.

Hun valgte et fint ensfarvet stykke- dog i en lidt tung kvalitet, men farven var helt rigtig og prisen kun 29,- kr pr meter, som jo er en fin pris, imens hun øver sig.

Mormor har en fin Pfaff maskine stående og den har ikke set dagens lys i de sidste 6 år, så nu må den frem. Mormor mener ikke, at hun kommer til at sy mere, så Mille må overtage maskinen, hvis interessen holder. Desværre har maskinen stået så længe, at den er blevet lidt træt, af alle de år i mørke. Den trænger til et eftersyn og en omgang smøring, men så er den også fin igen siger symaskine-doktoren. Imorgen bliver den afleveret, så den kan blive frisk igen og så er Mille flot kørende i fremtiden og alle hendes planer for spændende kreationer kan blive ført ud i livet.








Indtil mormors maskine bliver fit, må jeg vige pladsen fra min maskine til Mille´s sy lektioner... Men det er nu hyggeligt... Jeg håber virkelig at interessen holder i fremtiden.






4 kommentarer:

  1. Dejligt når man kan gi'r lidt videre ...
    Håber det fanger hende
    Knus

    SvarSlet
  2. hvor er det hyggeligt at datteren også viser interesse for at sy.
    Så må vi håbe interessen varer ved.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Åh hvor fint!
    Jeg lærte ikke at sy inden jeg flyttede hjemmefra, men må sande at timerne i håndarbejde ikke kun gik op i snak for mig :)
    + at min kyndige mor jo altid er ved hånden hvis jeg kommer i nød nu :)
    Glæder mig til at se hvad hun ender op med at få syet.
    kh Libbie

    SvarSlet
  4. Hej alle. Det er bare så dejligt, når man kan inspirere sine egne børn. Hun fik syet en fin nederdel, som hun er meget tilfreds med og som skal bruges imorgen til mormors fødselsdag.

    Kh Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...