mandag den 22. juli 2013

"Vind-og -skæv" Crazy Alphabet.

I weekenden ville jeg prøve at købe nogle broderi-filer og overføre dem til min symaskine.
Jeg var faldet for det sjove "Crazy Alphabet" og fik købt alle filerne hos www.stickbaer.de til hele alfabetet. Så langt så godt...

Jeg kunne bare ikke få de s.... filer lagt over på symaskinen og både jeg og manden var ved at få grå hår i hovedet, selv om vi begge sad med næserne i instruktionsbogen. Jeg klagede min nød både på Instagram og i forskellige broderi-grupper på FB og hjælpen var selvfølgelig nær. Lone med bloggen Kroghkunst lavede da lige en video, som hun lagde ud på Youtube og så var det bare at følge den. Tusind tak Lone, det var en kæmpe hjælp :-)

Da jeg så skulle lægge bogstaverne ind i rammen enkeltvis, samt rotere dem en kvart omgang, så forsvandt mine "tern" i rammen og der var ingen linie at følge, så derfor er bogstaverne blevet liiiidt skæve i forhold til hinanden. Pyt tænkte jeg, for jeg var jo nysgerrig efter at se bogstaverne broderede.
Da jeg så nåede til femte og sidste bogstav løb jeg igen ind i problemer. Selv om der var masser af plads i rammen, både fysisk og på maskinen, så blev dette bogstav syet helt forkert. Maskinen syede bare oven i hinanden og jeg måtte stoppe maskinen. Hvorfor dette skete ved jeg ikke, men jeg pillede det forkerte bogstav op (og det var ikke nemt ! ) og fiflede mig frem til et nyt E, så derfor er dette også vind og skæv...

Jo jo man skal lære så længe man lever... Trods alle problemerne, så synes jeg alligevel at "prøvekluden"blev rimelig brugbar, så derfor fik Mille lige en ekstra mega-box til shampoo og hårlak m.m. Da jeg præsenterede boxen for hende og undskyldte de skæve bogstaver, trak hun bare på skulderen og sagde "ja de er da mega skæve..."

Nu må vi se om den kommer i brug, ellers kan jeg glæde mig med at jeg synes, at bogstaverne er rigtig fine og dem skal jeg nok få meget glæde af i fremtiden og så er der da også lige lidt mere jeg skal have lært med den maskine. Men jeg er igang...




                                                                            God mandag til alle.

3 kommentarer:

  1. Hold da fast det ser godt ud Mette på trods af problemerne. Du er altså bare heldig med den broderimaskine:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det ser godt ud og ved al nyt er der jo start vanskeligheder. Men jeg skal nok lære det :-)

      Kh Mette

      Slet
  2. Super smarte bogstaver, og jeg ser ikke deler skæve ;0)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...